Mer om väderprognoser - rapporten säger en sak men tittar jag ut ser jag något helt annat

Helt otroligt detta. I torsdags tog jag fram nedanstående bild. Och igår kollade jag ordentligt på prognosen för idag - för idag skulle jag kunna klippa gräs och rensa rabatter till solsken! Om jag gjorde det före kl 13 - för då skulle det bli mulet.



Döm om min förvåning när jag idag vaknar till ösregn och åska :( Så jag går in o kollar igen och någonstans måste det blivit fel... :-S



Fast... kollar man DMI ser det ut såhär (de röda prickarna är blixtnedslag)



Kan ju tillägga att de översta två klippen kommer från vädersiten vackertväder.se som Sydsvenskan anlitar. DMI är Danska meteorologiska institutet. Dessutom varnar DMI för skyfall på förmiddagen idag.

Nu måste jag ju i rättvisans namn även uppge vad SMHI säger om förmiddagen i Lund... följande:



Det verkar nu kanske som att jag fått något extremintresse i att detaljstudera vädersiter - så är det inte :) Men jag blir lite förundrad när jag förväntar mig sol och 20 grader när jag kliver ut i en genomblöt trädgård, regnet vräker ner och blixtarna viner över huvudet... Nu rök nog mina Bering Renaissancerosor...





Kommentarer
Postat av: Ann Margret

Så skumt! Och tråkigt. Här på Gotland är det underbart väder, men det är väl knappast någon tröst.

2011-08-27 @ 18:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0