Dagens trädgårdsbilder

Efter gårdagens regn hukar en del av blommorna - men här kommer i alla fall några - min morgonkaffe-utsikt!

KLICKA PÅ BILDERNA FÖR STÖRRE VERSION

Österrabatten efter ÖSPAB-fynden:

Strandtrift, blå praktriddarsporre, röd solhatt och några vivor. Rosen vid spaljen är en Zepherine Drouhin - vet inte om den kommer klara sig för den var rätt frostskadad och ynklig när jag fick den. Växter den till sig får jag planera om lite :) 



Västerrabatten och den yttersta pallkragen:

Den blommande rosen till vänster är Mme Boll, söt och liten. Den andra rosen i samma rabatt är en Behring Renaissance - den har skjutit fina nya skott äntligen. Sedan lavendel lavendel.

Rosen i pallkragen var en totalt döende New Dawn men när jag satte den i kragen började den trivas som fisken i vattnet! Och på kortsidan, den låga delen, där står 3 st blå blyblomma. Skall bli spännande att se den i blom!



Sist men inte minst, min ljuvliga Aloha aka Camillas Ros. Ny blomningsperiod på gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0