Mme Boll, Behring Renaissance o andra rosor en härlig sommarmorgon

Ojoj tänk om alla sommarmorgnar var som denna! Det verkar ha regnat rejält i natt, nu strålar solen och dagen kommer nog bli fantastisk. Mina blommor behöver lite sol så det är bra :)

Här kommer lite dagsfärska bilder!

Ros/Lavendelrabatten! Mme Boll i full blom, Behring Renaissance på gång, lavendlarna blommar för fullt - ja utom de små nya plantorna då...



Aloha på gång igen - en fantastisk ros!



Alohan till höger, sedan en liten ynklig klematis som jag tror kommer ta sig och till vänster den stackars klängrosen som fått flytta runt hela våren. Men nu verkar den ha hittat rätt! Det är en Mme Alfred Carriere.



Detta är fantastiskt. En New Dawn som var helt döende. Jag planterade den i denna pallkrage och kallade platsen för Recovery-kragen. Och ojoj vad den trivs där! Den trivs så bra att jag inte vågar flytta den till en lämpligare plats. Får väl fundera ut  något bra stöd till den - inte helt lätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0