Rosenstatus

Har legat av mig i bloggandet från trädgården - fast det händer inte så mycket med den. New Dawn är på g, Behring Renaissance är på g, Mme Boll är på g. Mycket på g alltså. Snart blir det (förhoppningsvis) ett blomhav igen. Min stackars Zepherine Drouhin verkar sova törnrosasömn... händer absolut noll och niente där. Kanske (förmodligen) trivs den inte. Får plantera den i pallkrage - det verkar ju vara modellen med tanke på New Dawns explosion...

Bilder på rosenstatusen kommer här - och direkt under bilder på hur de kommer att se ut (lånade bilder)

Mme Boll



Om några år:





Mme Alfred Carriere



Om några år:



Behring Renaissance



Om några år:



Aloha



New Dawn



Om några år:



Zepherine Drouhin





Fundering: en liten pionrot som jag planterade för några veckor sedan... den har tagit sig och en massa nya gröna skott sticker upp. Undrar om den tror att det är vår nu och därmed blommar? Fast pioner är ju kinkiga...

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Det ser fantastiskt ut. Men det kunde jag ju konstatera när jag var hos dig för några kvällar sen. Om några år: ännu mer fantastiskt.

Kram!

2011-07-21 @ 20:22:50
URL: http://chessie.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack!! - ja det blir nog bra. Men man får ha tålamod :)

2011-07-22 @ 06:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0