Sista planeteringssucken

När jag hade semester i förrgår tog jag bussen till Uppåkra - ÖSPAB. De hade rea och jag måste säga - sista sucken när det gäller plantering. Men jag gjorde nog några fynd - till vrakpriser. Frågan är om de tar sig.



Madame Boll - hon vinner i längden!



Mer Mme Boll!



Reaväxter från ÖSPAB får pryda min Österrabatt





Detta är spännande för detta var en DÖD ros men nu lever den! Skott!



När jag flyttade in här fanns 3 lavendelplantor. Jag planterade dem i "Rosenrabatten" men de visade sig ha en helt annan karaktär än de övriga lavendelplantorna. Så nu är de flyttade och små ynkliga saker ersätter dem... hm...


Öppet för fantasin. Fantasin säger: 4 vita marktäckande rosor. Time will tell.



Imorgon kommer barn och Sven och Malteee på middag. Lammsteken ligger redan i kylen men kompletteringar behövs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0