Idiotgrannar

Jag bor i en radhuslänga med mycket trä. Jag bor visserligen på bottenvåningen med ovanför mig finns det en nivå lägenheter med mycket trä: balkongerna är i stort sett helt i trä, balkarna ner till min uteplats är i trä, taklaget (eller vad det nu kan heta) är i trä och dessutom är det fritt blås på vinden över hela längan.

Vad gör då grannarna? De grillar på sina balkonger. Det är STRÄNGT förbjudet att göra det. Inte för att fastighetsägaren är ovanligt ogin utan för att det är BRANDFARLIGT. Riktigt brandfarligt.

Det står i ordningsföreskrifterna som vi får när vi flyttar in. Det står på fastighetsägarens webbsida och dessutom gick fastighetsägaren ut med en påminnelse för några veckor sedan. Alltså att man inte får grilla på balkongerna.
Kan inte mina grannar läsa? Eller är den glazade korven viktigare än något annat? Nåt fel är det ju. För grillningen på balkongerna fortsätter.

Sorry men jag vill inte vakna till brandlarmet pga grannarnas grillning. Och jag mailar fastighetsägaren såfort någon gör det. Inte för att jag är ogin. Utan för att jag som sagt... inte vill vakna till brandlarmet.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Helt rätt. Även om dom inte är rädd om sitt bohag så är ju du så klart det. Förra sommaren brann en länga upp helt och hållet i vårt gamla bostadsområde. Allt pga grillning. Jag skulle inte kunna sova.

Ryt högt till värden det har du all rätt att göra

2011-06-05 @ 20:08:29
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ojojoj så hemskt det kan bli. Jag fattar inte hur folk tänker. Tack tack - känner mig som "surtanten" men det släpper jag och tänker att jag gör rätt :)

2011-06-06 @ 07:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0