Lite trädgårds update

Kan ju inte bara skriva om sjukdom och elände - Alice ligger nu o sussar och jag tror faktiskt hon är på bättringsvägen. Vore ju skam annars med både antiinflammatoriska och antibiotika.

Gick runt lite i trädgården och här kommer bilder! Bildtext under bilderna.



I slutet på mars planterade jag några små spretiga plantor av den blå Blyblomman! Idag har de flyttat till den nedre delen av pallkragen och jag hoppas de blir så prunkande som jag vet att de kan bli!



I "recoverypallkragen" planterade jag i våras en döende klängros. Nu trivs den jättebra så den får stå kvar!



Madame Boll - inte så intagande som jag hade hopppats eftersom jag är bedårad av Camillas Ros som är större och mer imponerande. Men jag tror Madame Boll vinner i längden! Dessutom har lavendeln börjat blomma!



Stjärnflocka. En fantastisk blomma. Liten och oansenlig på håll och på nära håll helt betagande.



Mer stjärnflocka. Visst är hon vacker!

Kommentarer
Postat av: lisbeth

Stjärnflocka var en ny bekantskap för mig Kul att se något man aldrig sett förut

2011-06-18 @ 20:41:29
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Snart får du inte plats med fler i din täppa. Tur du har stenläggningen, för annars hade du väl planterat där också, och inte haft nånstans att sitta och fika:-)

2011-06-19 @ 10:47:30
URL: http://chessie.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jodå - mer uppgrävt men kommer inte plantera där förrän till våren :) Nu får jag ta hand om det som växer!

2011-06-19 @ 13:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0