En utehund och inte en sidenkuddshund


Jag har tidigare inbillat mig att små hundar trivs bäst på små sidenkuddar lugnt blickande ut över omgivningen. Men jag hade HELT fel! Alice ÄLSKAR att vara ute. Verkligen ÄLSKAR! Hon vill helst vara i trädgården hela dagarna, aldrig gå in! Förutom när vi ska ut på promenader som faktiskt slår trädgården. Helt underbart! Och vilken tur att vi har en liten trädgård! Hennes senaste nöje är att använda höstens sista inte uppräfsade gräsklipp som ben-gömme-material! Funkar sådär för det mesta blev faktiskt uppräfsat. Men hon kämpar på!

Alice blev myyycket förvånad när jag plötsligt tittade på henne genom ett vidöppet sovrumsfönster!



Kommentarer
Postat av: Birgitta

Jag tycker själv att hundar hör hemma ute. Måste vara underbart att värmen kommer och dörren kan stå öppen till trädgården alltid alltid :-)

2011-03-06 @ 13:09:04
Postat av: Birgitta

Det funkade ju inte med Mischa i den trädgården när Camilla bodde där. Hon vaktar ju som fasen. Och en rusande rottis som vrålar när folk går förbi är INTE skoj. Men med Alice verkar det ju gå kanonbra!

2011-03-06 @ 13:15:33
Postat av: Ann Margret

Hon är en liten tuffing!

2011-03-06 @ 13:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0