Projekt för nästa år: SYRENBERSÅ

Nu ska trädgården få växa till sig - inget nytt kommer planteras. Eventuellt kommer jag minska klematisrabatten för den är inte så lyckad. Men det handlar om att TA IFRÅN och inte LÄGGA TILL. Och så klart har jag mina frösådder som kanske blir till något, vem vet :)

Att lyckas med blommor från frö var svårare än jag trodde. Men några verkar i alla fall ta sig. Min lilla örtagård kommer nog få vänta - kryddsådden mår inte jättebra. Men man vet inte :)

Projekt för nästa år börjar ta form: skapa en liten berså i sydväst-hörnan där jag idag har mitt lilla balkongbord med diverse odlingskrukor. De fina buskarna utanför staketet hänger vackert över staketet och jag tänker att en eller två mini-syrener där plus en skön stol+ett lagom högt bord (gärna i mosaik) kan bli helt perfekt. Men som sagt: nästa år :) Nu fokuserar jag på det som finns och det är ju rätt mycket det!

Just nu är det kraftig åska och en massa regn - jättebra även om det kanske är i kraftigaste laget.



Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Vad är det för frön du sått?

Kan nog vara så att man ska ta det långsamt finns ju en risk att man blir less o skrotar hela projektet annars

Sköt om dig

2011-05-22 @ 20:22:09
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Jag tycker det låter som en bra plan att låta det som är nu växa till sig innan man påbörjar nytt. Enligt dina foton är det ju redan jättefint :-)

2011-05-24 @ 09:43:32
URL: http://chessie.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Hur gick det för dina växter i hagelstormen igår?

2011-05-25 @ 15:05:19
URL: http://chessie.blogg.se/
Postat av: Lotta

God morgon! Jadu... bild på Facebook... den gick hårt åt den blommande klematisen men annars klarade sig det mesta!

2011-05-26 @ 03:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0