Söndag - och kanske lite jobbande i trädgården

Min trädgårdsblogg börjar bli en sorglig historia. Min hälsa har ju blivit en sorglig historia. Och för att göra det hela ännu värre snubblade jag igår på ett av Alice ben och vrickade ena (den värst angripna) foten. Jag bara stöp. Suck.

Alice har det i alla fall strålande bra! :) Hon älskar min alicehjälp Anna förbehållslöst! Hon vet att det vankas ROLIGA saker med Anna, som att CYKLA och ATT GÅ TILL DAGIS! :) Tänk att snuttan gillar att springa vid sidan om cykeln. HÄRLIGT.

Idag ska jag försöka (beror ju på hur rörlig foten blir när jag använt den lite, vrickningar är alltid värst på morgnarna)  plantera om lite blommor. Ser att jag trängt in för många i västerrabatten, eller snarare att de planterats fel. De höga framför de låga. Sedan funderar jag på om min fältvädd gjort att pionen plötsligt blev lite kinkig. Hm... kanske. I alla fall bor nu pionen i recovery-lådan. Vi får se om den hämtar sig! Hoppas :)

Rosorna mår bra och växter (i alla fall alla utom 2). Och jag har fyndat en lövpåse på hjul på en otrolig webbsida: http://www.enkrona.se - inte illa :=)

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Kul att rosorna må bra. Men trist att du har sån otur med din fot. Aj aj aj. Du får försöka vila så mycket du bara kan.



Kramis

2011-05-29 @ 14:34:59
URL: http://chessie.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Jag vet att man inte ska säga det kunde vara värre men....förhoppningsvis läker foten snabb och du åter göra det som du tycker är roligt.

Kul för Alice att springa vid cykeln ser så söta ut när hundar med korta ben pinnar på

Krya på dig

2011-05-29 @ 15:56:13
URL: http://tankelek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0