Alice - kontorsvovven

Igår var andra dagen på kontoret med därtill rätt långa resor till och från. Både buss och tåg. Men även lite promenader. Hoppar av bussen tidigare när vi åker hem så att det blir en automatisk promenad då också :)
Insåg att det är vääldigt opraktiskt att kånka runt henne i rulltrappor, hissar, upp- och ner från buss och tåg. Så har bestämt mig för en hundväska att stoppa henne i - men bara i de situationerna. Hon kommer aldrig bli en vovvis som bärs runt ofta.

Efter det beslutet insåg jag att hundväskor är en jättegrej - finns triljarder varianter och biljoner prislägen. Från typ 179 till flera tusen.

Till slut bestämde jag mig för en rätt enkel väska - den verkade mest praktiskt av alla jag sett. Såklart var det lockande att köpa en handsydd i kalvskinn från Holland men jag hejdade mig :) Och med väskan följde då att hon måste ha en sele eftersom om hon lyckas krångla sig ur väskan inte får bli hängande i sitt halsband. Så nu väntar vi med spänning! Kommer nog ta en stund att vänja henne.
Väskan:



Bild lånad från: http://www.zoomarknad.se/article-view.asp?articleid=1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0