Rosplanering

Nu jobbar hjärnan igen med planeringen inför våren. Tulpanerna är ju nedstoppade (en del till skall stoppas ned) men sedan har vi ju rosorna. Tänk om man ändå hade 1000 kvm. Fast då hade jag väl blivit helt tokig :)
Snart kommer i alla fall de jag för länge länge sedan beställde på Flora Linnea. Lite osäker på York and Lancaster-rosen men de andra känns helt rätt.

De är:

Aprikos klängros utmed ena spaljen (den andra spaljen skall få pallkrage-ros till våren) - den längst ner Jolly Dance
Frühlingduft (uppe till höger)
Sedan har vi den tvåfärgade, lite osäker på den. Den är engångsblommande o kinkig av vad jag förstått....
Ja längst ner kommer då min gamla skiss... inte helt aktuell kanske :)


Sedan ska jag testa en ny ros från Poulsen - Bonita. Har plötsligt gått från rosa-preferens till aprikos-preferens.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Ja du det här med rosor är ju ett kapitel för sig. När vi hade vårt radhus hade jag pippi på just dom blommorna. Konstigt nog var de dom som var finast i trädgården. Får jag en trädgård igen ska börja ge mig på lite olika sorter. En av mina vänner klarar alla blommor utom rosor. Så lite stolt är jag över mina rosfingrar

Sov gott

2011-09-21 @ 20:55:17
URL: http://tankelek.blogg.
Postat av: Margot

Lycka till med dina nya rosor! Jolly Dance har jag varit intresserad av också men har tyvärr ingen plats för den!

Ha det gott!

2011-09-22 @ 22:10:49
URL: http://mammasblommor.blogspot.com
Postat av: Christina

Har kikat runt lite! Vilka fina rosor! Hälsningar Christina också från Skåne

2011-09-23 @ 08:51:25
URL: http://Lila-christina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0