Den avsomnade trädgården och dito bloggen

Här sover trädgården och nu har den sibiriska kylan nått även Skåneland. Hoppas innerligt rosorna klarar sig trots att de inte är täckta av värmande snötäcke eller inte heller av granris och så.

Planerna för trädgården har börjat mala igen - jag blir lätt tunnelseende när jag börjar planera. Tänker bl a att östsidan, som mest är våt och tråkig och skuggig skall få bli grönsaksland i pallkragar istället för att jag ska slita med rabatter som aldrig "blir". Det betyder att västra sidan, den soligare och torrare delen, får utökas med bl a 3 rosor och 3 klematis som måste flyttas. Undrar när det är bäst att flytta rosor?? Hm... kollade just Allt om Trädgårds Rosforum: april/maj när tjälen gått ur jorden. Så så får det bli!
Allt från mig idag!

Kommentarer
Postat av: Ann Margret

Grönsaksland i pallkragar är perfekt!

2012-02-13 @ 11:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0