Årets favoritros får bli Bonita Renaissance...

... tätt följd av Christopher Marlowe och Jolly Dance!

Nu börjar det hända saker med rosorna - nästan alla blommar nu (inte Fruhlingsduft och inte heller York and Lancaster men det kommer väl... kanske) och då ser man ju snabbt vilka som blir favoriter.
Först: Christopher Marlowe - får ha ett eget inlägg med bilder tagna när det INTE regnar.

Bonita Renaissance i regn



Jolly Dance



New Dawn - tacksam men lite tråkig?!



Mme Alfred Carriere - otroooligt kinkig



All time favoriten Alice :)




Kommentarer
Postat av: Ann Margret

Alla är fina, men Alice är så klart finast!

2012-06-24 @ 10:59:26
Postat av: Margot

Hej! Det var massor med problem med min Mme Alfred Carriere hela tiden! Jättetråkigt då den var ljuvligt vacker när den blommade! Den var full med mjöldagg oberoende hur jag försökte få bukt med det och vintern 10/11 frös den ner helt och då på våren tog jag bort den och planterade en annan ros där istället. Nu efteråt kan jag ångra att jag slängde rötterna, istället kunde jag ha planterat ner dem i en stor kruka och gett den en chans till, men gjort är gjort! Lycka till med din ros!

Ha en fin söndag!

Margot

2012-06-24 @ 17:06:58
URL: http://mammasblommor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0