Vilken trädgårdsdag!

Idag har verkligen mina föresatser realiserats - arbete i trädgården hela dagen av mig och hjälpare Peter. Bilder först i morgon bitti dock eftersom det nu är skugga över min nya fina runda rabatt!

Accomplished:

1 rund rabatt i väster med pion, två rosor (hoppas de lever, de har stått länge i liten kruka!) och 13 lavendelplantor.
1 klätterros (som jag hoppas lever...) vid sidan om den andra Camilla-rosen (väster)
förberedelse för utökad österrabatt
förbättring för klematisen som står i kruka
gräsmattan uppräfsad, gödslad, sådd och vattnad (den ligger så ytligt att den knappt har rotsystem, så jag ska vara försiktig med vattnandet säger trädgårdsgud-Sven)

Alice älskar rosengödsel förresten... håhåjaja. Organisk gödsel är nog god :) Gräsmattegödslen/t-vad-det-nu-heter var inte lika god. Alltid något :)

Hm.. ok här kommer en bild även om den inte gör förändringen rättvisa. Den runda rabatten! Runt den skall det ligga kullersten! Och utanför kullerstenen gräs! Enjoy :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0