Städning och bladlöss

God kväll!

Som ni ser - jag har ändrat utseende på bloggen. Så vit rakt-upp-och-ner. Så får det vara!

Dagen har ägnats åt städning! Uteplatsen städad, kratsad, sopad, spolad. Topdress på det som förstördes vid grävningen i måndags. Gräsfrön (nu är de slut! måste köpa nya). Sedan städning inne.

Intressant detta med städning. Har tänkt hela sommaren: "jag städar inne när det regnar". Men när det regnar är det bara så grått/mörkt/tråkigt att det blir ännu tråkigare att städa inne! Så nu har jag släppt den inställningen! :)

Kvällsbilder på de rosor som blommar just nu. Är det bladlöss som jag skådar?? Jag är ju total novis. Jag har grönsåpa, kan jag bara spruta på blommorna?! I synnerhet New Dawns blommor verkar ju väldigt sköra...

Mme Boll



Aloha



New Dawn (favorit)


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Blanda såpa och vatten och spruta på, men glöm inte nere vid roten. Där sprutar du också. Vilka delar vatten och såpa minns jag inte, kanske kan du googla?

2011-08-05 @ 12:36:09
Postat av: Lotta

Tack tack. Sprayflaska inhandlad och recept upphittat på Google :) Roten vet jag inte riktigt... det är inte därifrån angreppen kommer. Så rötterna låter jag bli. Men blommorna och bladen som är angripna får sin dust nu!

2011-08-06 @ 22:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0