Ligger lite efter..

God morgon! Trädgårdsbloggandet har legat nere eftersom jag har en ilsket inflammerad hälsena. Inte för att trädgården är så stor att den skulle belastas men har haft attans ont. Men nu knaprar jag piller så förhoppningsvis blir det ett stort trädgårdsryck till helgen! Annars får rycket vänta till nästa helg.

Blommar gör det i alla fall :) Klematisen har nu FYRA utslagna vackra blommor (den i kruka), den klematis jag trodde var beyond rescue verkar ta sig, rosen kämpar på med sin blomma utmed väggen och gräset verkar också hämta sig. Det har ju regnat en del så jag har inte behövt anstränga mig där heller. Har sått "skuggtåligt gräs" så jag hoppas detta kommer överleva även på sikt. Det är ju inte lätt - har jag förstått - att få gräs fint under stora träd. Och det träd som ger mycket skugga i min trädgård är STORT och BRETT och dessutom helt onödigt... Men det står på allmän mark så jag kan ju knappast såga ner det.. Jag har föreslagit för fastighetsskötarna att det skulle kunna bytas ut mot ett japanskt körsbärsträd men tror knappast det blir aktuellt. Tyvärr.

Bilder på söndag!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Du får smyga ut någon natt och spruta något elakt i rötterna. Nej vad säger jag så får man inte göra.

Ha en skön trädgårdshelg

2011-05-20 @ 15:49:37
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Lotta

mm... kopparspik lär hjälpa :)

2011-05-20 @ 18:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0