Efter-bilder innan solen nått fram



Dags för lite efter-bilder som kommer här - solen har ännu inte tittat fram men kan säga att den börjar sin vandring med att lysa över den runda rabatten!

Runda rabatten: lavendel, pion, 2 rosa rosor
Hörnet: Camillas ros, klätterros
Mellanrabatten: återstår

Sten-uteplatsen är fortfarande trist och rätt rörig. Den som uppfinner en blommig trädgårdsslang blir nog förmögen...



Österrabatten: lite gott o blandat i hörnet som 3 förgätmigej, höstvädd, stjärnflocka med mera
Utmed staketet skall det bli en klätterros eller klematis och en schersmin plus sommarblommor



Morgonkaffehörnan



Söder i skugga: här skall planteras 3 klematis och skuggtåliga blommor
Gräsmattan: krattad, gödslad och sådd



Kommentarer
Postat av: Birgitta

Nä men ååååhhhhh vad du kämpat och vad duktig du varit. Det kommer bli jättefint! Det ÄR redan jättefint. Gissar att du har lite träningsvärk idag;-)

2011-04-18 @ 08:58:04
URL: http://chessie.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Så fint det blir. Lavendel den gillar jag.

Hade glömt bort att den fanns. Måste inhandla på torsdag innan jag glömmer bort dom

Ha en bra fortsatt dag

2011-04-18 @ 13:58:38
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Ann Margret

Jättejättefint! Dags för mig att bekanta mig med min uteplats och växterna som sticker upp bredvid den. Och att inhandla penséer!

2011-04-18 @ 19:54:54
Postat av: Lotta

Ja fint blir det! :) Nu var jag ju inte ensam om att skapa denna förvandling. Tack Peter!

2011-04-19 @ 06:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0