Sjuk Alice och flyttad ros

Snuttan var sjuk idag. De ringde från dagis o sa att hon pep, var hängig och så. Förmodad förstoppning. Förhöjd temp. 2800SEK fattigare konstaterade vi att hon nog är frisk (tackolov).

Den flyttade rosen däremot blev sjuk ordentligt när jag flyttade henne. Så idag flyttade jag henne tillbaka! Nu är hon ju ett antal vita små nya rötter fattigare men hoppas hon tar sig så småningom. Vattnet porlar iaf ner just nu på den nygamla platsen men det är ok för där rinner det undan. Den "nya-nya" platsen var som cement... urk.

Vad kan jag då plantera i rabatten mot öster... den är våldsamt VÅT och lerig. Hm... det får vi se så småningom. Kanske något najs nästa år!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Mitt i eländet får man ju tacka att det var rosen som var mest illa ute. Krama snuttisen din från mig. Lustigt det är när man fäljer en blogg. Det känns som om jag träffat Alice fast jag inte gjort det

Ha det så bra

2011-06-16 @ 19:54:03
URL: http://tankelek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0