Tålamod är dygdernas moder

God morgon!

Min stackars klätterros som fått utstå flera förflyttningar fick ett nytt men permanent hem i går kväll! Den dog ju nästan på förrförra platsen eftersom det var så dåligt dränerat och jord som kändes som cement. Så den fick ju flytta tillbaka till platsen vid staketet. Men... där fick den INGEN sol alls så tillväxten hade mycket övrigt att önska.. så igår kväll då till slut hittade jag vad jag tror är den optimala platsen: Rosenrabatten där Alohan står. SÅ nu får den bo där och jag hoppas den tar sig.

Rubriken syftar på att nästan inget blommar nu. Jo... Mme Boll har stora rosa knoppar och lavendeln är på gång. Men de övriga blommorna har MASSOR av knoppar. Något att tänka på till nästa år då rabatterna får kompletteras. Då får jag hitta blommor som blommar maj-juli kontinuerligt istället :)

Idag ska jag inte göra NÅGOT alls i trädgården (eller jo... plantera klematisen som stod dit rosen flyttade). Den ska tåla total skugga... hoppas den gör det :) Idag ska det fokuseras på HEMMET.

Glad midsommar alla!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Nu håller vi tummen för Rosen. Det är väl så också att när man skapar en ny trädgård kan det inte bli perfekt direkt. Vad skulle då alla trädgårds odlare göra i fortsättning. Nya/ändrade planer får det att gå vidare

Ha en fin dag

2011-06-25 @ 13:48:49
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack kära Lisbeth! Det gör jag och Alice också! Nej den kan ju inte det - och jag har så mycket idéer och aldrig haft trädgård förut.. inte helt lätt :) Men nu går den vidare - jag har planerat om hela österrabatten :-D Fast förändringarna får anstå till hösten/våren. Tema: rosor, lavendel med mera. Det är lätt, vackert och doftar gott. Så får det bli. Hoppas du haft en skön midsommar!

2011-06-26 @ 19:42:47
Postat av: Margaretha

Tack för kommentaren på min blogg. Det var mycket vänligt skrivet och gjorde mig glad.

Självklart kommer jag att klara det här men det går väldigt mycket upp och ner och ibland är jag så djupt nere i botten att jag aldrig tror att jag kommer upp igen. Men det gör jag ju ...

2011-06-26 @ 20:59:56
URL: http://www.elgeshima.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0